Mask tomato sumber semulajadi

untuk rawatan muka…dan diri
aku lagi suka guna bahan semulajadi.
em….sejujurnya…
i tak pakai product mahal-mahal
utk jaga muka make up bagai
….
sebab tak tahan bau chemical…
huhuhu…masa kerja pun
bedak pun susah nak pakai cam mana…
cara-cara nak buat mask ni senang je.
kisar beberap biji tomato 
perah sikit lemon
lepas tu sejukan dlm peti ais
apply di muka 5-15 minit..
kemudian cuci
alhamdulillah saya tiada masalah 
jerawat ke apa…
i tak cuci muka hari-hari pakai pencuci muka
beli pencuci muka pun tak guna
sebab aku selalu guna limau utk cuci muka
ok…part takut tomato ada racun serangga tu mudah je
boleh cuci tomato dengan cuka..
ada masa nanti
i post ok:)

merawat batuk selsema secara semula jadi

 
 
yeah…semua kena batuk selsema..
Alhamdulillah…
merawat secara semula jadi sahaja..
anak-anak semua kena
last sekali mak yang kena
selsema.
apa yang aku buat..
bagi anak-anak
makan madu+Lemon…
nasib dah prepare awal2..
boleh tahan 3 bulan ..
nanti I tunjuk..
minum air masak banyak2 ye..
buatkan anak2 sup ayam letak halia,bawang putih,habatusauda
buat singgang letak halia,bawang putih,habatusauda..
dan
buat minyak bawang putih..
bakar bawang putih dengan kulit sekali
pastu lenyekkan dengan minyak zaitun
 
sapu kat hidung..dada…
sok kompem lega..tak pening2..:)